obsługa

Kompleksowy przegląd samochodu

W cenie przeglądu oferujemy dużo więcej niż inne serwisy samochodowe:
* wymianę oleju i filtra oleju ze skasowaniem inspekcji,
* wymianę filtra powietrza,
* wymianę filtra kabinowego,
* wymianę filtra paliwa,
* diagnostyka komputerowa silnika (z wydrukiem ew. błędów),
* sprawdzenie testerem stanu akumulatora (z wydrukiem),
* sprawdzenie luzów układu kierowniczego,
* sprawdzenie stanu amortyzatorów pod kątem wycieków,
* sprawdzenie widocznych nieszczelności układu wydechowego,
* oględziny zewnętrzne oraz identyfikacja luzów w zawieszeniu,
* sprawdzenie zużycia tarcz, klocków, szczęk i bębnów hamulcowych z czyszczeniem,
* sprawdzenie testerem jakości i poziomu płynu hamulcowego,
* sprawdzenie widocznych uszkodzeń pasków wielorowkowych,
* sprawdzenie wycieków płynów eksploatacyjnych,
* kontrola oświetlenia zewnętrznego z ew. wymianą żarówek.

Komputerowa diagnostyka silnika

Obecnie, samochody naszpikowane są elektroniką, która wychwytuje nieprawidłowe funkcjonowanie któregoś z modułów i zgłasza nam to w postaci kontrolki na desce rozdzielczej. Diagnostyka komputerowa samochodu to określenie i zlokalizowanie usterek pojawiających się w silniku oraz innych modułach pojazdu. Polega na wprowadzeniu parametrów technicznych samochodu do komputera, który następnie rozpoznaje rodzaj uszkodzeń i zawęża obszar ich występowania. Dzięki temu jesteśmy w stanie szybko znaleźć i usunąć problem. Co więcej, przy pomocy komputerowej diagnostyki samochodu możemy także zaprogramować moduły, np. po wymianie części na nowe (tzw. adaptacje) lub zmienić bądź też zmodyfikować istniejące oprogramowanie, np. sterujące działaniem świateł do jazdy dziennej. Korzystamy tylko z profesjonalnego i niezawodnie działającego sprzętu, co pozwala nam świadczyć usługi na bardzo wysokim poziomie i zagwarantować sobie pełne zadowolenie klientów.

Naprawa zawieszenia

Stan zawieszenia naszego samochodu ma decydujący wpływ na przyczepność i utrzymanie toru jazdy. O niesprawności elementów układu zawieszenia t.j. wahaczy, amortyzatorów, sprężyn, drążków i końcówek kierowniczych, licznych połączeń metalowo-gumowych informują kierowcę stuki i niestabilny tor jazdy, wynoszenie na zakrętach, itp. Nasza firma prowadzi kompleksowe naprawy podwozi samochodowych. Dzięki zastosowaniu nowoczesnego sprzętu diagnostycznego i naprawczego określamy precyzyjnie przyczynę niesprawności oraz błyskawicznie usuwamy awarię. Należy regularnie kontrolować zawieszenie pojazdu. Z powodu słabej jakości polskich dróg to właśnie w zawieszeniu dochodzi najczęściej do awarii. Lekceważenie hałasów dobiegających z podwozia prowadzi do zniszczenia kolejnych elementów zawieszenia.

Wymiana zestawu sprzęgła

Czynności naprawcze obejmują wymianę kompletnego sprzęgła - tarczy, docisku, łożyska, jak również wysprzęglika i koła dwumasowego. Oprócz podstawowej funkcji napędowej, sprzęgło umożliwia odłączenie mocy z wału napędowego silnika na elementy napędzające koła pojazdu. Możemy dzięki niemu swobodnie zmieniać biegi. Niektóre objawy uszkodzonego sprzęgła można ocenić samemu - "ślizganie się", przykry zapach spalenizny, brak przyspieszenia, czy twardy pedał. Po ich zauważeniu nie należy zwlekać z naprawami, aby nie doprowadzić do uszkodzenia skrzyni biegów i awarii w drodze, związanej z koniecznością holowania do serwisu. Na długotrwałość pracy sprzęgła ma wpływ technika jazdy, ruszanie z piskiem opon, jazda na półsprzęgle, częste ruszanie pod duże wzniesienia, holowanie przyczep, jak również sam dystans eksploatacji (zazwyczaj ok 160-230 tys. km). Jeśli zaskoczy Państwa nagły defekt sprzęgła jesteśmy do dyspozycji w każdej chwili.

Wymiana kompletnego rozrządu

Okresowa wymiana paska rozrządu w silniku spalinowym to czynność niezwykle ważna, a jej zaniechanie może skutkować poważnym uszkodzeniem jednostki napędowej. Wymiana paska rozrządu powinna obejmować także te podzespoły, które bezpośrednio z nim współpracują i mają wpływ na jego żywotność. Standardowa taka czynność obejmuje zatem wymianę wszystkich rolek napinających pasek i pompę cieczy chłodzącej (o ile napędza ją pasek). Tę drugą warto wymienić nawet jeśli jest jeszcze sprawna, bowiem jej ewentualna usterka zawsze skutkuje kolejną wymianą paska rozrządu i rolek (nawet jeśli pasek ma dopiero kilkanaście tysięcy kilometrów przebiegu). W przypadku zakupu używanego pojazdu warto poważnie zastanowić się nad wymianą paska rozrządu zwłaszcza wtedy, gdy nie mamy 100 % pewności co do historii serwisowej auta. Nadmierne oszczędności mogą odbić się kierowcy czkawką i koniecznością naprawy lub wymiany silnika. Wymiana paska rozrządu to bardzo istotna czynność. Choć koszt operacji jest znaczący, warto to zrobić, aby uniknąć jeszcze poważniejszych wydatków i problemów. Więcej o kosztach wymiany paska rozrządu znajduje się TUTAJ.